Dia 1 a Koh Tao, l’illa tortuga

Sisè dia de viatge. Venim de Chumpon i arribem a Koh Tao.

· Principals punts d’interès de Koh Tao

> Arribada a Koh Tao

Després d’una nit horrorosa en direcció Koh Tao al Ferry nocturn (sortida a les 9:00pm) on, a priori, pintava bé ja que la sala on hi havia els llits (lliteres) disposava d’aire condicionat, els matalassos eren terriblement durs. Així doncs, semblava com dormir sobre uns llistons de fusta. Per altra banda, el tema és que, per sorpresa, a les 3:30 de la matinada les llums de la sala de lliteres s’engeguen indicant que ja hem arribat a la illa. Ens havien dit que arribaríem a les 6:00 am del matí… ens trobem sense haver dormit res de res, a les 3:30 del matí, a una illa petitíssima sense saber on anar ni què fer. Finalment, hem arribat a Koh Tao des de Chumpon. (punt exacte sortida ferry)

Ferry Nocturn de Chumpon a Koh Tao
Ferry Nocturn de Chumpon a Koh Tao, Caraalvent.cat

Així doncs, en unes hores on l’illa semblava deserta ens trobem de casualitat i en direcció al centre de busseig on l’endemà realitzarem el bateig i les immersions, un Seven 7 (supermercat) obert 24h. Ens salva la vida, ja que estàvem afamats i trobar llum i vida a un lloc nou acabats d’arribar i amb la casa a sobre, s’agraeix.

· Primer contacte…

Just davant del Seven 7 ens trobem una taula pícnic i seiem a menjar i beure per a tal de fer temps.

Cap a les 5:00am decidim caminar per a la platja amb una nit preciosa d’estiu i lluna plena, ja que just aquest 13 d’agost coincideix amb lluna plena i a l’illa del costat (koh phangan) se celebra la festa FullMoon Party. Conegudíssima, però que a nosaltres ni ens va ni ens ve en aquell moment i situació.

Koh Tao nocturn
Koh Tao nocturn, Caraalvent.cat

Trobem l’illa bastant bruta… l’endemà al comentar-ho amb el monitor de submarinisme el sorprèn i ens diu que l’illa és molt neta, que no pot ser… i tenia raó. Mentre sortia el sol vam poder observar com els habitants, quan s’aixequen (al voltant de les 6:00am), es posen a netejar i queda tot net com una patena.

A continuació, i ja un cop fetes les 7:00 del matí, ens aproximem al centre de busseig i uns senyors Tailandesos molt amables ens pregunten si necessitem Hotel, els i diem que si us plau si, la senyora baixa del terrat on estava i ens ofereix una habitació allà mateix amb aire condicionat per 900 thb, li preguntem si en té de més econòmiques i ens comenta que té disponible un Bungalou just davant i al costat mateix del centre de busseig, sense aire condicionat, per 400 thb. Així doncs, li diem que endavant i dit i fet ens dona la clau, ens deixa entrar per a poder descansar 2 hores fins les 9:30 am que teníem les immersions, sense fer el check in ni pagar res. Perfecte!

> Submarinisme a Koh tao

Ranger, koh tao, Caraalvent.cat

Sona l’alarma a les 9:30am. Hem dormit 2 hores que ens donen la vida i n’han semblat 6. Ens posem el banyador i cap a La bombona diving, el centre de busseig.

A continuació ens presentem i molt amablement coneixem el nostre monitor, el Marc: un noi de Reus! Perfecte. Abans de començar ens comenta que serem un grup de 4 i junt amb les companyes ens asseiem a l’hombra per a tal de fer una formació teòrica. A continuació, començem la classe en anglès i l’Ani escolta, amb nervis, totes les explicacions per a no perdre’s detall. Finalment, anem a buscar el material i, damunt d’una ranxera, direcció al Moll per a agafar el Ferry que ens durà a Mango Bay. Punt on farem el bateig per l’Ani i la primera inmersió.

Nota: El preu del bateig + immersió ha sigut de 2500 thb. Per a una segona immersió a més profunditat i a un altre punt, 1000 thb més. És el que hem fet nosaltres.

Preu d’un bateig + 2 immersions a Koh Tao.

D’altra banda, les explicacions in situ i els primers exercicis resulten perfectes, excepte per una companya del grup que decideix anar a la barca i no seguir l’activitat. Els altres seguim i passem a fer la primera immersió. A continuació, contemplem uns esculls preciosos amb moltíssima vida marina, molts i molts peixos, de moltes formes i colors. És, sens dubte, un paisatge increïble per a la vista i per anar descobrint raconets de vida marina.

· Segona immersió

Així doncs, finalitzada la primera immersió, decidim fer la segona per a 1000 thb més… Ja posats, ho fem tot. I què dir… el punt d’immersió aquest cop és a Japanese Garden. Aquí arribem als 12-14 metres i la vida marina és molt més abundant. De fet, només començar, travassem una cova a uns 10 metres de profunditat a la que de sobte, la càmera Gopro Hero10 ens deixa de funcionar. El botó capturador, per a la pressió (el límit del fabricant és 10 metres, per tant, normal…) queda pressionat i no podem grabar. Però bé, tot el que veiem queda gravat a les nostres retines. Acabem aquesta segona immersió després d’uns 45 minuts bussejant i tornem a l’embarcació per a tornar a port.

Després de finaltizar l’activitat, ens dirigim cap al centre de buceig i, un cop fet el comiat amb els monitors i la propietària del centre (la Rocío), per sorpresa li regala a l’Ani una samarreta del centre de buceig i jo decideixo comprar-li una per a mi, que em deixa a preu de cost. Per descomptat, ha sigut un plaer i totalment recomanable fer aquesta activitat amb “La bombona diving“!

Submarinisme a Koh Tao
Submarinisme a Koh Tao, Caraalvent.cat

Cal comentar que ja ens coneixíem, almenys digitalment, ja que “La bombona diving” estan registrats a Apventure i ofereixen a la app totes les seves activitats!

Apventure App

· El Sopar

Així mateix i ja acabant el dia, marxem a fer-nos una dutxa al Bungalou i anem a sopar una Pizza cadascú amb beguda (505 thb) per a seguidament anar corrents a dormir. Ja no ens aguantàvem.

· Despeses del dia

• 515 thb sopar
  • 60 thb nesteas súper
  • 400 thb hotel

Fins demà! Demà ens espera el segon día a Koh Tao!